Investor: | ŘSD ČR, Královéhradecký kraj, statutární město Hradec Králové |
Investiční náklad celkem: | 524 mil. Kč |
Doba výstavby: | 03/2024 – 12/2026 |
Aktuální informace o stavbě: | zde (web města Hradec Králové) |
Možná to není nejnákladnější stavba, kterou v České republice máme, ale je to stavba mimořádně důležitá pro Hradec Králové. Je to jeden z kritických bodů hradecké infrastruktury. Navíc jde o důležité propojení Moravského Předměstí s centrem města,“ uvedl na oficiálním zahájení stavby ministr dopravy Martin Kupka. Rekonstrukce se připravovala skoro 20 let, měla různé podoby. Jejím cílem je zvýšení dopravní kapacity a zásadní zlepšení bezpečnosti chodců a cyklistů na trase mezi hustě obydleným sídlištěm Moravské Předměstí a centrem města, která se kříží se silničním okruhem, kudy je vedena doprava z dálnice D11 na Brno a Ostravu. V její blízkosti se nachází fakultní nemocnice, záchranná služba a kampus Univerzity Hradec Králové. „Pro nás je to vlastně asi nejdražší a největší rekonstrukce křižovatky v České republice. Práce s takto velkým rozsahem si snad ani nepamatuji,“ řekl na dnešním zahájení ředitel ŘSD Radek Mátl. Součástí nové křižovatky budou čtyři podchody pro chodce a cyklisty, čtyřramenná křižovatka bude doplněna pruhy pro vozidla odbočující vpravo. Nedílnou součástí budou nové zastávky MHD, chodníky a veřejná prostranství. Vedle toho ještě vznikne další křižovatka, tzv. malá Mileta, která mimo jiné propojí s okruhem fakultní nemocnici a Benešovu třídu s 10 000 obyvateli. Nové napojení bude mít Moravské Předměstí. Do křižovatky bude ústit výjezd pro záchranářská vozidla. Zároveň si celá tato lokalita vyžádá náročné přeložky inženýrských sítí, které se zde vyskytují. Např. přeložka horkovodu, přeložky vodovodu (hlavní trasy pro HK o DN 1000 mm), kanalizace o DN 1200 mm, veškeré elektrosítě. Dílo v hodnotě 524 milionů Kč bez DPH, jehož investorem je ŘSD ČR, Královéhradecký kraj a statutární město Hradec Králové, výrazně ovlivní provoz v krajské metropoli. Stavba bude probíhat za provozu a potrvá do konce roku 2026. Stavba byla zahájena přípravnými pracemi po předání staveniště na začátku března, vlastní práce na křižovatce začnou 2. dubna. |