Stavba je rozdělena na dvě části, západně od D3 vznikne krumlovský přivaděč z dálnice, východně od D3 bude přeložka silnice II/155. Nově budovaná silnice II/155 bude sloužit i jako dálniční přivaděč z Velešínska na mimoúrovňovou křižovatku Dolní Třebonín. Součástí stavby jsou dvě úrovňové křižovatky a tři mosty. Jeden na silnici II/155, který převede silnici přes místní komunikaci Prostřední Svince. Na silnici I/39 se jedná o most přes Třebonínský potok a přilehlý biokoridor a dále most přes bezejmennou vodoteč, území pod těmito dvěma mosty budou sloužit jako biokoridor pro nejrůznější živočichy od obojživelníků až po spárkatou zvěřNa konci úseku jsou navržena protihluková opatření v lokalitě Harazim.  V rámci stavby bude také přesunut drobný památkové chráněný objekt - zděná pilířková boží muka.

 

„Část silnice I/39 bude procházet skalním masivem. Nelze tedy vyloučit, že budou nutné odstřely. Vybudujeme i 159 metrů dlouhou protihlukovou stěnu. Zajímavostí je, že bude prosklená a průhledná, protože je za ní památkově chráněný statek, který má základy ze 14. století. Změní se i křižovatka silnic I/39 a II/155, která je na konci úseku. V současnosti je nebezpečná a nepřehledná, při cestě od Českých Budějovic je schovaná za horizontem. Nahradíme ji přehlednou křižovatkou typu T,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

 

Silnice I/39 je alternativní trasou hlavního tahu z Českých Budějovic ke statní hranici s Rakouskem. Její dopravní význam je značný, navíc po ní proudí tisíce turistů do rekreačních oblastí Lipna a Šumavy. Stavba v hodnotě 323 milionů Kč bez DPH potrvá dva roky.

 

Základní informace:

 

Název:                        I/39 Třebonín (MÚK D3) - Rájov

Objednatel:                 Ředitelství silnic a dálnic s. p.

Financování:               SFDI 

Zhotovitel:                   M - SILNICE a.s.

Zpracovatel PDSP:     ŘSD BIM MIN 2020-4SASAFRPON

Zpracovatel RDS:       M – PROJEKCE s.r.o.  +  Společnost ŘSD BIM MIN 2020 – 4SASAFRPON    .

Cena:                          323 milionů Kč bez DPH

Termín uvedení do provozu: 4/2026

 

 

 

 

Tento web využívá cookies

Pro chod webu jsou nezbytně aktivovány esenciální soubory cookies. Pro plnohodnotné poskytování služeb, personalizaci reklam a analýzu návštěvnosti jsou však nutné povolit i volitelné cookies. Kliknutím na následující tlačítko, je zapnete. Zobrazit podrobnosti

Nastavení cookies

Vaše soukromí je důležité. Můžete si vybrat z nastavení cookies níže. Zobrazit podrobnosti